Застраховки срещу Кибер рискове – Защо са толкова важни: Липсата на покритие излага фирмата на финансови загуби, увреждане на репутацията, правни такси и регулаторни глоби.
Киберпрестъпността продължава да нараства и все повече компании са изправени пред риск от нарушаване на данните или кибератака. За смекчаване на потенциалните финансови загуби в резултат на такава атака е важно да имате адекватно застрахователно покритие.
Всеки бизнес, който съхранява данни, е изложен на кибер риск. Фирмите, които съхраняват чувствителна информация, като пароли и номера на кредитни карти, са особено уязвими на атаки и трябва да имат киберзастраховка като Първа страна. Застрахователната полица е предназначена да осигури цялостно покритие на Застрахования в случай на кибер инцидент, който пряко засяга операциите, активите и персонала му.
Застраховката за киберсигурност включва покритие на загуби, понесени от унищожаване на данни, хакване, изнудване на данни и кражба на данни. Полиците могат също така да осигурят покритие за съдебни разноски и свързаните с тях разходи.
Застраховки срещу Кибер рискове – Защо са толкова важни: Може да имате повече цифрови активи, отколкото предполагате.
Цифровите активи на компанията могат да включват, но не се ограничават до:
- Интелектуална собственост
- Досиета на служителите
- Клиентски данни, като например информация за кредитна карта или социалноосигурителни номера
- Финансови отчети
- Медийни файлове
Нарушение на данните възниква, когато неоторизирана страна получи достъп до цифрови активи в мрежата, хардуера, софтуера или мобилните устройства на бизнеса. Нарушаването на данните ви излага на риск от търговия с вътрешна информация, измама, киберизнудване и други престъпни дейности.
Застраховки срещу Кибер рискове – Защо са толкова важни: Какви са разликите между Кибер застраховка на вашата компания като Първа страна и застраховката за Вашата Кибер отговорност към Трета страна.
Основното разграничение между кибер-застраховането на Първа и Трета страна е свързано с това кой ще претърпи загубата. Киберзастраховката на Първа страна покрива разходите за нарушение на данните, което се е случило на компанията, посочена в полицата, или на Застрахования.
Застраховката за кибер отговорност е нарастваща необходимост за бизнеса във всички индустрии, особено за ИТ компаниите.
Има два вида застраховки за кибер отговорност, за да помогнат на компаниите да реагират и да се възстановят от нарушения на данните:
- Застраховката за кибер-сигурност на вас като Първа страна ви помага да реагирате на нарушения на данните във вашата собствена мрежа или системи.
- Застраховката за Вашата кибер отговорност към Трети страни. Тя помага за плащането на съдебни дела, причинени от нарушения на данните в мрежата или системите на клиента.
Застраховки срещу Кибер рискове – Защо са толкова важни: Тази застраховка покрива щетите, понесени от Вашата фирма като пострадала Първа страна от настъпване на кибер инциденти.
Застраховката за кибер-сигурност на Вас като Първа страна покрива разходи, произтичащи от нарушение на данните или кибератака в собствената мрежа на бизнеса Ви. Както и след нарушение на данните или друга атака срещу киберсигурността на вашата мрежа или системи. Тя покрива разходи по последствията от инцидента, като уведомяване на клиента и кредитен мониторинг, ако клиентска информация бъде открадната.
Всеки бизнес, който съхранява информация, може да стане жертва на пробив в данните. Застрахователна полица за кибер-сигурност на Вас като Първа страна покрива:
- Уведомяване на клиентите, че тяхната лична информация е била разкрита
- Закупуване на услуги за кредитен мониторинг за засегнатите клиенти
- Разследване на източника на нарушението на данните
- Стартиране на кампания за връзки с обществеността, която да помогне за възстановяване на репутацията на компанията след нарушение на сигурността на данните
- Възстановяване на разходи на компания за прекъсване на бизнеса и загубени приходи при справяне с нарушението на данните
- Плащане на откуп на киберизнудвач, който държи данни като заложници
Застраховки срещу Кибер рискове – Защо са толкова важни: Застраховката на Вашата кибер-отговорност към Трети страни осигурява покритие за Вашата отговорност за бизнес, който е отговорен за системите или мрежата на клиента.
Ако бизнесът Ви направи грешка, която води до нарушаване на данните или кибератака в мрежата на клиента, клиентът може да реши да съди. Киберзастраховката на трета страна може да помогне за покриване на съдебните разходи на бизнеса.
Кибер застраховката на отговорност към Трети страни осигурява покритие за отговорност за фирми, които са отговорни за онлайн сигурността на клиента. Това включва защита на клиентите от кибератаки и пробиви на данни.
Cyber Insurance към Трети страни плаща разходите, свързани с искове, предявени от Трети страни, претърпели загуби в резултат на кибератака срещу организацията Ви. Трети страни могат да включват клиенти, доставчици, служители, регулаторни органи и други заинтересовани страни.
Застраховки срещу Кибер рискове – Защо са толкова важни: Застраховката покрива и Вашата отговорност към Трети страни.
Застраховката за кибер-сигурност към трети страни осигурява покритие за отговорност за фирми, включително технологични компании. Те обработват чувствителни данни на други хора.
Когато клиент споделя своите чувствителни данни с друга компания, клиентът очаква тази компания да пази данните в безопасност. Ако компанията не успее да предотврати нарушение на данните или кибератака, тя може да бъде изправена пред съд.
Застраховката за кибер отговорност към Трети страни осигурява защита от отговорност за компании, които не успеят да предотвратят нарушение на данните или кибератака в бизнеса на клиента. Тази полица покрива правните разходи по съдебно дело за кибер отговорност, включително всякакви споразумения или съдебни решения.
Всички компании, които работят с чувствителни клиентски данни, са уязвими от съдебни дела и се възползват от застраховка за кибер-сигурност на трети страни. Това включва клиентски данни или частна информация на клиента.
Техническите компании, финансовите институции, здравните компании и онлайн търговците на дребно попадат в тази категория. Повечето технологични компании работят с клиентски данни в някаква степен. Те следователно са уязвими от опустошителни съдебни дела за кибер отговорност, които могат да компрометират техните финанси и репутация.
Застраховки срещу Кибер рискове – Защо са толкова важни: Какво покрива застраховката за кибер-сигурност Отговорност към Трети страни?
Тя помага на компаниите да намалят до минимум финансовото въздействие на нарушаване на данните или кибератака върху клиент. Често обхваща:
- Разходите за наемане на адвокат, който да защитава вашата компания
- Разходи за уреждане (за разрешаване на дело по взаимно съгласие)
- Разпоредено от съда обезщетение за вреди (ако бъдете признати за отговорни)
- Разходи за отговор на регулаторни запитвания
- Държавни глоби и санкции
Застраховки срещу Кибер рискове – Защо са толкова важни: Често срещани причини за нарушаване на сигурността на данните.
Типичните причини за нарушение на сигурността на данните включват:
- Фишинг измами
- Атаки със зловреден софтуер
- Неправилни практики за ИТ сигурност
- Хардуерни или софтуерни неизправности
- Кибератаки от вътрешността на организацията
Кибер покритието за отговорност към Трети страни помага за защита срещу съдебни дела за нарушаване на данни. Застраховката за кибер-сигурност на Трети страни Ви защитава, когато възникне нарушение на данните в мрежата или системите на Трета страна.
Когато компании завеждат съдебни дела за нарушаване на данни, те посочват имената на всяка страна, която е работила върху компрометираната система. Това включва независими изпълнители и лица на свободна практика. Дори ако сте докоснали само малка част от проект и никога не сте имали директен контакт с компанията, пак можете да се изправите пред съд.
Ако клиент ви съди за такъв инцидент, застраховката ще ви помогне да покриете адвокатски хонорари, съдебни разходи и щети.
Примери за събития, които могат да предизвикат съдебно дело, включват:
- Позволяване на имейл вирус да проникне в мрежата на клиент чрез дупка в сигурността
- Неуспешно отстраняване на уязвимост на сървъра, която позволява на хакерите да получат достъп до поверителна информация на клиента
- Използване на слаби пароли в системата на клиент, което улеснява достъпа на киберпрестъпниците до фирмените данни
- Препоръчване на несигурна услуга на клиент.