Как Изкуственият Интелект променя застраховането: Застрахователната индустрия вече се възползва от способностите на Изкуствения Интелект.
Това е възможността ИИ да анализира огромни бази данни от структурирани и неструктурирани данни. Целта е да изведе на повърхността смислена информация.
Генеративният изкуствен интелект (genAI) избухна на световната сцена и бързо си проправи път в бизнесите. Оттогава всички сме чували много за потенциала на тази технология. Безброй анкети и еднократни демонстрации на продукти рекламират неговата бъдеща визия. В нея работните потоци са рационализирани, взаимодействията с клиентите са по-персонализирани, а ръчните задачи са автоматизирани. Има по-малко истории за това как ИИ се използва точно сега, днес, за трансформиране на критични бизнес функции. Но това реално се случва Artificial Intelligence
Застрахователната индустрия е една от първите индустрии, които напълно възприеха ИИ. Те бързо започнаха да намират начини да се възползват от способността си да анализира огромни бази данни от структурирани и неструктурирани данни. Целта е да извлече смислена информация. Това ранно приемане се дължи на факта, че застраховането е бизнес с интензивно използване на данни. В допълнение към виждането на ползите, които изкуственият интелект може да донесе, повечето големи застрахователи вече бяха доста напреднали в миграцията в облака. Същото се отнася и за усилията за модернизиране на данни, които са необходими за поддръжка на големи мащабни внедрявания на AI.
В работата по интегриране на ИИ в широк набор от застрахователни работни потоци бяха идентифицирани ключови области, в които ИИ вече има голямо влияние върху всички процеси и участни.
Как Изкуственият Интелект променя застраховането: 1 – Обработка на искове при щети.
Процесът на искове е най-важната част от опита на застрахователния клиент. Това също е една от най-трудните функции за управление и исторически е била категоризирана от мнозина като една от най-големите „течащи кофи“. Например автомобилните застрахователи губят 30 милиарда долара годишно поради липсваща или погрешна информация в процеса на искове. В здравното осигуряване около 15% от всички искове, подадени за възстановяване на разходи, първоначално са отказани. Повече от половината (52%) от тези отказани искове в крайна сметка са изплатени. Междувременно времето за обработка се удължава, което натоварва клиентите и добавя разходи за застрахователите.
Чрез интегрирането на ИИ в работния процес на искове, сега е възможно незабавно да извлечете и съгласувате необходимите данни. Това става от множество системи на оператора заедно с външни източници на данни, което прави възможно автоматичното отсъждане на иск за секунди. В свят преди ИИ този процес би включвал ръчно копаене в инструкциите и методологиите. Както и потвърждаване на подадени искове и анализиране на дневници на клиентски обаждания и други набори от данни в половин дузина различни системи, преди да може да се вземе решение.
Как Изкуственият Интелект променя застраховането: 2 – Подобрена оценка на риска.
Процесът на оценка на рисковете е друга ключова точка в работния процес на застраховането, която от години моли за иновации. Проблемът е особено остър когато цикълът на въвеждане на нова полица може да бъде седмици. А агентите и застрахователите преследват документи, притискат клиентите за основна информация и определят рисковите профили.
С инструменти, базирани на ИИ, застрахователите могат не само да съберат цялата тази информация много по-бързо. Но също така могат да разработят по-персонализирани продукти, които отговарят на специфичните нужди на индивидите, вместо да разчитат на предварително определени, общи рискови профили. Това създава възможности за покриване на недостатъчно осигурени и недостатъчно представени лица. Такива, които иначе може да не са изпълнили необходимите критерии за скрининг.
Как Изкуственият Интелект променя застраховането: 3 – Предотвратяване на измами.
Измамите са друга болезнена точка на застрахователната индустрия, която се справя по-ефективно с ИИ. В цялата индустрия приблизително 20% от всички застрахователни искове са измамни на цена от 308,6 милиарда долара годишно. Голяма част от проблема със застрахователните измами е, че много от най-добрите исторически практики за тяхното управление са със задна дата. Използвайки комбинация от одити и произволен скрининг, застрахователите са имали само частична картина на общата си експозиция на измами. Те са били принудени да преследват измамни претенции само след като вече са били платени.
Сега ИИ се използва за претърсване на голямо разнообразие от източници на данни. Това са включително истории на искове, публични регистри, медицински бюлетини и регионални регулаторни данни. Постига се бързо идентифициране на промените и актуализиране на алгоритмите за откриване на измами в почти реално време.
Провери валидността на полицата си Гражданска отговорност и на сертификатът Зелена Карта и разпечатай сертификат на Проверка на гражданска отговорност (zastra.bg)
Това е важна стъпка към повишаване на пътната безопасност.
Как Изкуственият Интелект променя застраховането: 4 – По-добро клиентско изживяване.
Тези подобрения до голяма степен са съсредоточени върху оперативните работни потоци, но крайният резултат от всички тях е по-добро клиентско изживяване. Това са точно видовете емоционално натоварени сложни взаимодействия, които застрахователите имат със своите клиенти всеки ден. Технологията прави тези човешки взаимодействия по-съпричастни и незабавно да предоставя резултати. Така се извървява дълъг път и се изпълнява обещанието към клиентите да се чувстват добре в процеса. По този начин ИИ ни помага да стимулираме по-добри човешки изживявания.
Разбери тук и провери сега за най-добрата цена и купи твоята най-евтина и изгодна полица на Zastra.bg Insurance Calculator
Застраховката ще е активна и веднага ще имаш покритие, ще ти изпратим на PDF полицата, стикера, контролния талон и Зелената карта, а оригиналите – по най-бързия начин по куриер за наша сметка до най-удобния ти адрес.