Ползи от изкуствения интелект в застраховането: подобрено управление на риска и прогнозиране.
Застрахователната индустрия е готова да използва най-новите технологии, включително изкуствения интелект (AI), за иновации и оформяне на бъдещето.
Изкуственият интелект (AI) не е новост в застраховането. ИИ вече се използва при моделиране на риска, прогнозиране на данни, обработка на искове и операции в контактните центърове. Това дава изобилие от потенциални възможности в процес на подготовка.
ИИ вече се използва в маркетинга, ценообразуването, подписването, обработката на искове, откриването на измами, обслужването на клиенти и за повишаване на вътрешната оперативна ефективност. Застрахователите могат да четат, интерпретират и обработват документи и изображения, за да решат дали да удовлетворят иск или не.
Ползи от изкуствения интелект в застраховането: истински катализато на промяна, по-ефективна обработка на искове и подобрено управление на риска
Задвижваните от AI процеси рационализират работните потоци за обработка на искове. Те значително намаляват времето, необходимо на застрахователите за обработка и изплащане на искове. Изкуственият интелект може да анализира формуляри за искове, документи и визуални данни като изображения и видео. След това автоматично да приоритизира входящите искове въз основа на тяхната сложност и спешност.
Захранваните с изкуствен интелект предсказуеми модели анализират огромно количество данни от много различни източници. Това дава възможност на застрахователите да прогнозират тенденции и да идентифицират потенциални рискове с повишена точност. Така те проактивно коригират своите стратегии и ценообразуване и управляват по-добре риска.
Провери валидността на полицата си Гражданска отговорност и на сертификатът Зелена Карта и разпечатай сертификат на Проверка на гражданска отговорност (zastra.bg)
Ползи от изкуствения интелект в застраховането: Персонализирано покритие и подобрено обслужване на клиентите.
AI алгоритмите могат да създадат персонализирано покритие въз основа на нуждите и рисковите фактори на отделните лица. Чрез анализиране на индивидуални клиентски данни застрахователите могат да генерират персонализирани застрахователни продукти и индивидуализирани цени. Това става често в рамките на минути.
Пример е използването на телематични данни, събрани от приложение, инсталирано на смартфона на водача или бордов сензор на превозно средство. Събирайки данни за пробега и навиците на шофиране на отделните шофьори, застрахователите могат да осигурят персонализирана обратна връзка при шофиране. Така предоставят и отстъпки за безопасно шофиране и да предложат по-конкурентни, базирани на риска цени.
NLP активираните виртуални агенти и чатботове подобряват взаимодействието с клиентите. Това дава и бърз достъп до информация за правилата. Денонощният достъп до поддръжка на клиенти подобрява удовлетвореността на клиентите и намалява тежестта върху човешкия фактор.
AI се използва и за анализ на настроенията, процеса на идентифициране и категоризиране на емоциите. Те са изразени в цифров текст, включително онлайн рецензии, публикации в социални медии и чат съобщения за обслужване на клиенти. Използвайки анализ на настроението, застрахователите могат бързо да идентифицират и коригират проблеми с обслужването на клиентите.
Ползи от изкуствения интелект в застраховането: подобрена разкриваемост на Застрахователни Измами
Загубите от измамни искове са основен източник на пропуснати приходи за застрахователите. Активираното с AI прогнозно моделиране и откриване на аномалии идентифицират трудни за забелязване модели и несъответствия, които показват, че дадено искане е измамно.
Ползи от изкуствения интелект в застраховането: Намаляване на разходите.
Строгото управление на разходите е ключът към рентабилността на застрахователите. AI може да намали разходите в три ключови случая на употреба – обработка на искове, откриване и предотвратяване на измами и оценка на риска и поемане на задължения.
Системите, управлявани от изкуствен интелект, са невероятно полезни за бързо и ефективно изпълнение на отнемащи време ръчни задачи. Създаването на силно автоматизирани системи намалява възможността за човешка грешка. Те освобождава опитни застрахователи и обработващи искове да се съсредоточат върху по-сложна работа на по-високо ниво.
Ползи от изкуствения интелект (AI) в застраховането: Хората са в центъра на нововъведенията.
Колкото и технологиите да променят света, хората са истинският двигател на промяната. Създаването на култура на иновации не означава само да оборудвате екипите с правилните инструменти, но и да ги вдъхновявате да мислят креативно за това как да ги използват.
Тъй като застрахователните компании търсят как най-добре да използват новите технологии, част от фокуса е върху управлението на таланти. Това е разработване на екип с правилните технически способности, като същевременно се даде възможност на съществуващите колеги да повишават уменията си.
Ползи от изкуствения интелект (AI) в застраховането: Рискове и предизвикателства
Въпреки че са в центъра на голям интерес, решенията на GenAI са в ранен етап на разработка, с рискове и ограничения, които застрахователите тестват и анализират преди технологиите да могат безопасно да бъдат пуснати.
Иновацията е пътуване, което изисква постоянни усилия и инвестиции. А най-важното е желание за приемане на промяна на всички нива на организацията. Въпреки че има рискове за всяка технологична вълна, най-големият риск може да бъде пропускането на възможността да се оформи това, което е възможно в застраховането.
Гражданска отговорност онлайн: Разбери тук и провери сега за най-добрата цена и купи твоята най-евтина и изгодна полица на Zastra.bg Insurance Calculator
Застраховката ще е активна и веднага ще имаш покритие, ще ти изпратим на PDF полицата, стикера, контролния талон и Зелената карта, а оригиналите – по най-бързия начин по куриер за наша сметка до най-удобния ти адрес.