Европейците купуват все по-стари коли втора ръка: През 2023 г. закупуването на употребявана кола все още е състезание с препятствия.
Много купувачи, малко превозни средства. Резултатът от това уравнение е прост: растящи цени и купувачи, които често трябва да правят компромис с избора.
Сайтът La Centrale, който е специализиран в употребявани автомобили, е в добра позиция да анализира и направи обобщения. А изводите са, че цените на употребяваните автомобили остават на много високо ниво в началото на 2023 г. Според La Centrale автомобилите втора употреба са средно с 15% по-скъпи отколкото преди година. Някои дори с 35% по-скъпо, отколкото преди COVID през 2020 г. https://www.lacentrale.fr/
Това означава, че употребяван автомобил, продаден за 10 000 евро в началото на 2020 г., днес струва 13 500 евро. Или дори, че превозно средство на стойност 20 000 евро през 2020 г. сега е 27 000 евро. Подобно увеличение на цената, едва за 3 години, е невиждано на пазара втора ръка. Нещо, което да тревожи всички, които планират да си купят употребяван автомобил през следващите месеци…
Европейците купуват все по-стари коли втора ръка: Купуването на употребявана кола през 2023 г.: изкуството на компромиса.
Изправени пред такъв скок на цените, френските шофьори трябва да правят компромиси. Така според La Centrale 42% от купувачите избират по-стара кола или такава с повече километри, за да спазят началния си бюджет. Но не всеки успява: 20% от купувачите казват, че в крайна сметка харчат повече пари, отколкото са планирали. Сходни са изводите, които се правят и на база предложенията и реално осъществените сделки и за Германия https://www.autouncle.de/.
Все пак според La Centrale, със същия бюджет като през 2020 г., през 2023 г. французите ще купуват превозно средство средно с 3 години по-старо, с допълнителни 45 000 км. И една четвърт от французите се връщат към по-малък или по-нисък клас превозно средство. Тези компромиси могат да бъдат източник на разочарование за някои шофьори. Особено след като закупуването на по-старо превозно средство. То обикновено е и с повече километри и това рядко остава без последствия върху разходите за поддръжка. В средносрочен план може да възникнат някои големи повреди, изискващи потенциално скъпи ремонти… Непременно трябва да се отчетат и разходите за необходимите застраховки. За най-изгодни оферти за задължителните полици може да се ориентирате тук Zastra.bg Insurance Calculator
Европейците купуват все по-стари коли втора ръка: Цените на употребяваните автомобили са истински непредсказуеми през последните години.
Търсенето от страна на купувачите остава „стабилно“ и това превишава броя на колите на пазара. Производството на нови автомобили не се очаква да се върне към някакво подобие на нормалност. Не до по-късно тази година. И дори когато това се случи, то няма да окаже малко влияние върху пазара на употребявани автомобили. Ако купувате автомобил втора ръка и продавачът го рекламира като „със застраховка гражданска отговорност“, проверете това тук Проверка на гражданска отговорност – Zastra – Онлайн застраховки
Без предстоящо подобрение в предлагането, единственото на ситуацията единствено може да повлияе значителен спад в търсенето. Но въпреки че доверието на купувачите може да спадне поради много високи нива на безработица или много значително покачване на лихвените проценти, търсенето до голяма степен ще се запази.
Европейците купуват все по-стари коли втора ръка: Цените на употребяваните автомобили може да се повишат с 5-10% през 2023 г..
Три години след пандемията има много по-малко връщания на лизинг, които се връщат на пазара. Това ограничава предлагането. Докато значителните покачвания на цените на новите автомобили оставят значителна свобода за цените на употребяваните автомобили да ги последват.
Прогнозираме, че цените ще се покачат между пет и 10 процента към края на 2023 г. , според водещото специализирано издание Car Dealer Magazine https://cardealermagazine.co.uk/.
Оттам нататък ще зависят от цените на горивата и нивата на инфлация през четвъртото тримесечие и през първото тримесечие на 2024 г. Таванът за употребяваните цени ще се основава на нарастващ брой евтини китайски електромобили, идващи на пазара.
Тази година ще бъде третата година на предизвикателства в предлагането на нови автомобили. Това води до значителен недостиг на нови автомобили на пазара, което в крайна сметка поддържа цената на употребяваните автомобили. Потребителското търсене изглежда оживено, въпреки опасенията за разходите за живот и повишаването на лихвените проценти. Търговците на дребно ще продължат да търсят запаси, за да попълнят онлайн и физическите магазини. Имайки всичко това предвид, стойността на употребяваните автомобили ще се задържи сравнително стабилна.