Калкулаторът за Злополука на Акреа Инс е в процес на активно разработване и интеграция с водещите, съгласно статистиката на Комисията за Финансов Надзор, застрахователи по тази застраховка. Работим за постигане на най-изгодни за клиентите ни условия за цена, обслужване и гаранции за бързо и пълно изплащане на дължимите обезщетения. Очаквайте съвсем скоро да ви предоставим нашите гъвкави и лесни за сравняване и избор предложения за застраховка Злополука, която осигурява защита срещу събития в резултат на инцидент или болест, и които могат да доведат до временна неработоспособност, инвалидност или смърт, и може да бъде допълнена с покрития за медицински разходи, дневни пари за болничен престой, суми за оперативно лечение на органи и системи вследствие злополука.
Калкулаторът за Здравни застраховки на Акреа Инс е в процес на активно разработване и интеграция с водещите, съгласно статистиката на Комисията за Финансов Надзор, застрахователи по тази застраховка. Работим за постигане на най-изгодни за клиентите ни условия за цена, обслужване и гаранции за бързо и пълно изплащане на дължимите обезщетения. Очаквайте съвсем скоро да ви предоставим нашите гъвкави и лесни за сравняване и избор предложения за застраховки за индивидуални, семейни и фирмени пакети за покрития за Извънболнична и Болнична помощ за заболявания и злополуки, както и за Профилактични прегледи и изследвания.
Калкулаторът за Пътуване в чужбина на Акреа Инс е в процес на активно разработване и интеграция с водещите, съгласно статистиката на Комисията за Финансов Надзор, застрахователи по тази застраховка. Работим за постигане на най-изгодни за клиентите ни условия за цена, обслужване и гаранции за бързо и пълно изплащане на дължимите обезщетения. Очаквайте съвсем скоро да ви предоставим нашите гъвкави и лесни за сравняване и избор предложения за застраховка на Медицински разходи и други рискове при пътуване в чужбина.
Калкулаторът за Автокаско на Акреа Инс е в процес на активно разработване и интеграция с водещите, съгласно статистиката на Комисията за Финансов Надзор, застрахователи по тази застраховка. Работим за постигане на най-изгодни за клиентите ни условия за цена, обслужване и гаранции за бързо и пълно изплащане на дължимите обезщетения. Очаквайте съвсем скоро да ви предоставим нашите гъвкави и лесни за сравняване и избор предложения по Автокаско.
С изпращането на запитването Ви приемаме, че ни давате съгласие да ви изпратим подробен специализиран въпросник по въпросните покрития, да Ви зададем уточняващи въпроси за възможните оптимални решения, и да обработваме Вашите лични данни с цел предоставяне на исканата от Вас информация или обработване на Вашия коментар. Ще ни помогнете, ако ни предоставите коментари по долната примерна структура на покрития. В случай че впоследствие решите да оттеглите съгласието си, можете да го направите, като ни изпратите имейл на адрес data.protection.officer@zastra.bg.
Оттеглянето на съгласието не засяга законосъобразността на обработването, основано на дадено съгласие преди неговото оттегляне.
С изпращането на запитването Ви приемаме, че ни давате съгласие да ви изпратим подробен специализиран въпросник по въпросните покрития, да Ви зададем уточняващи въпроси за възможните оптимални решения, и да обработваме Вашите лични данни с цел предоставяне на исканата от Вас информация или обработване на Вашия коментар. Ще ни помогнете, ако ни предоставите коментари по долната примерна структура на покрития. В случай че впоследствие решите да оттеглите съгласието си, можете да го направите, като ни изпратите имейл на адрес data.protection.officer@zastra.bg.
Оттеглянето на съгласието не засяга законосъобразността на обработването, основано на дадено съгласие преди неговото оттегляне.
ПОЛИТИКА ЗА ИЗПОЛЗВАНЕ НА „БИСКВИТКИ“
Настоящата Политика за използване на „бисквитки“ (Политиката) се отнася до уебсайта www.zastra.bg (наричан по-долу и за краткост Уебсайта или Сайта), администриран от:
„АКРЕА ИНС“, ЕООД, ЕИК 205518172, застрахователен брокер, лицензиран в ЕС, с удостоверение за регистрация № 659-ЗБ / 04.02.2020 на Комисия за Финансов Надзор на Република България, със седалище и адрес на управление гр. София, п.к. 1619, ул. „Сребриста липа“ № 16А, телефон (089)2222990, akreains.com, вписан в публичния електронен регистър на застрахователните брокери воден от Комисията за финансов надзор.
Надзор и контрол върху дейността на „АКРЕА ИНС” ЕООД като застрахователен посредник, се осъществява от Комисията за финансов надзор с адрес гр. София, п.к. 1000, ул. „Будапеща“ №16.
Политиката за използване на „бисквитки“ е неразделна част от Политика за зашита на личните данни на „АКРЕА ИНС” ЕООД и е неразривно свързана с Общи условия за ползване на уебсайт с адрес www.zastra.bg, предоставяне на услуги по застрахователно посредничество от разстояние, включително сключване на застрахователен договор от разстояние и осъществяване на разплащания, и има за цел да информира всяко лице, което достъпи до www.zastra.bg (наричан Уебсайта или Сайта) в World Wide Web, че Уебсайтът използва „бисквитки“, за какви цели е това използване, възможността потребителят да ги управлява или да се откаже от тях.
„АКРЕА ИНС” ЕООД използва бисквитки или подобни инструменти на Уебсайта, за да подобри неговото представяне и да усъвършенства потребителското преживяване на посетителите.
Какво представляват „бисквитките“?
„Бисквитките“ са кратки текстови файлове или малки пакети от информация, които се съхраняват чрез интернет браузър на крайно устройство (персонален компютър, мобилен телефон, таблет или друго дигитално устройство), през което посетител достъпва различни страници и сайтове в интернет. Основната цел на „бисквитките“ е да правят разпознаваем терминала на посетителя, когато той се завръща отново на Уебсайта и така съдържанието да бъде представяно по начин, адаптиран към неговите предпочитания.
„Бисквитките“ се използват и при подготовката на анонимни обобщени статистически данни, относно поведението на посетителите и как потребяват Уебсайта, което позволява да подобряваме непрекъснато структурата и съдържанието на Сайта, без да идентифицираме всеки отделен посетител.
За какви цели използваме „бисквитки“?
Какви „бисквитки“ използва Уебсайта и за какво служат?
Този тип „бисквитки“ съхраняват информация временно, само в рамките на сесията на използвания браузър. Сесийните „бисквитки“ улесняват ползването на сайта. Те не събират информация от крайното устройство на потребителя. Изтриват се автоматично, когато същият напусне Уебсайта или прекрати сесията на даден браузър. Когато същият потребител се върне към сайт, който е създал тази „бисквитка“, той ще бъде третиран като нов посетител.
Постоянните „бисквитки“ остават в конкретния браузър, докато не бъдат изтрити ръчно или докато браузърът не ги изтрие въз основа на периода на продължителност, зададен в „бисквитката“. Те се използват за по-персонализирано представяне на информацията на екрана и за обезпечаване на сигурността. Също така те дават възможност да събираме информация относно сърфирането, статистически данни за използването на Уебсайта с цел непрекъснато подобряване на дизайна и функционалността. Срокът на съхранение на този вид “бисквитки” варира според конкретното им предназначение.
Уебсайтът съдържа препратки към други сайтове или вградено съдържание от други сайтове като Facebook, YouTube, Google+, LinkedIn, Instagram, уебсайтове на партньори и др. Възможно е при посещение на тези сайтове или отваряне на съдържание от тях, на крайното устройство на потребителя да се запазват „бисквитки“, които се дефинират като „бисквитки на трети страни“. Ние нямаме контрол върху тяхното генериране и управлението им. Можеш да потърсиш информация за тях на сайтовете на съответните трети страни.
Съдържат ли „бисквитките“ лични данни?
Бисквитките сами по себе си не изискват лична информация, за да се използват и в много случаи дори не идентифицират личността на интернет потребителите. Има обаче ситуации, когато личните данни могат да бъдат събирани чрез използването на „бисквитки“ с цел улесняване на някои функции за потребителя или създаване на потребителско преживяване, пригодено за предпочитанията на конкретен посетител на Уебсайта. Личните данни, които са събрани от „бисквитките“, могат да бъдат използвани единствено за осъществяването на конкретни функции в сайта, свързани със самия потребител. Тези данни са криптирани по начин, който прави невъзможен неоторизирания достъп до тях.
За какво се използват личните данни?
Разбери повече в Политика за защита на личните данни на „АКРЕА ИНС“ ЕООД .
Как мога да управлявам използването на „бисквитки“ от този Уебсайт?
Всеки потребител може да блокира получаването на „бисквитки“, да изтрие всички или част от тях, или да зададе настройки за предпочитания по отношение на използването на „бисквитки“ преди да посети www.zastra.bg. Имай предвид, че изтриването или блокирането на „бисквитки“ може да повлияе неблагоприятно върху функциите на Уебсайтa и върху потребителското преживяване.
Изключване или блокиране на „бисквитки“.
Контролирането, изключването или блокирането на „бисквитките“ се управлява от настройките на съответния браузър.
ЛИЦЕНЗ
ZASTRA.BG е най-модерна интернет платформа за продажби на застраховки онлайн, собственост на и администрирана от „АКРЕА ИНС“ ЕООД, ЕИК 205518172.
„АКРЕА ИНС“ ЕООД е застрахователен брокер, лицензиран в ЕС, с удостоверение за регистрация № 659-ЗБ / 04.02.2020 на Комисия за Финансов Надзор на Република България, със седалище и адрес на управление гр. София, п.к. 1619, ул. „Сребриста липа“ № 16А, телефон (089)2222990, akreains.com, вписан в публичния електронен регистър на застрахователните брокери воден от Комисията за финансов надзор.
„АКРЕА ИНС“ ЕООД е под надзора и контрола върху дейността на Комисията за финансов надзор на Република България, София, п.к. 1000, ул. „Будапеща“ № 16.
„АКРЕА ИНС“ ЕООД не притежава пряко или чрез свързани лица, повече от 10% от правото на глас или от капитала на застраховател, както и не е собственост на застраховател или предприятие –майка на застраховател.
„АКРЕА ИНС“ ЕООД няма договорно или каквито и да са други задължения и договорки да извършва застрахователно посредничество изключително или предимно за един или няколко застрахователи. Списък на застрахователите, с които брокерът има сключени договори може да бъде предоставен при поискване.
„АКРЕА ИНС“ ЕООД извършва застрахователно посредничество като представлява и защитава интересите на своите клиенти – ползватели на застрахователни услуги пред застрахователните дружества.
„АКРЕА ИНС“ ЕООД комуникира по открит, честен и неподвеждащ начин, като маркетинговите и рекламни послания са ясно обозначени като такива.
„АКРЕА ИНС“ ЕООД гарантира, че нашите политики относно получаваните възнаграждения не вредят на способността ни да действаме в съответствие с интересите на клиента и не ни пречат да отправяме подходяща препоръка или да представяме информация по безпристрастен, ясен и неподвеждащ начин. Възнагражденията ни не представляват стимул за препоръчването на определен продукт на клиентите.
Ние не допускаме задължението ни за защита на интересите на клиентите да е в конфликт с получаваните възнагражденията.
„АКРЕА ИНС“ ЕООД предоставя професионални съвети и персонализирани препоръки единствено въз основа на справедлив обективeн анализ на застрахователния пазар и най-добрите предложения на застрахователните компании, на базата на информацията, предоставена от Клиента в писмен вид. Ползвателят на застрахователни услуги, обаче, винаги сам взима крайното информирано решение за избора и сключването на застраховката.
„АКРЕА ИНС“ ЕООД, при определени обстоятелства, може да предлага стандартизирани и унифицирани застрахователни продукти не на базата на персонализиран съвет или препоръка. Във всеки случай, обаче, на ползвателя/потребителя се предоставя достатъчна информация, така че да бъде взето информирано решение относно това дали застраховката е подходяща за неговите/нейните нужди.
„АКРЕА ИНС“ ЕООД получава възнаграждението си под формата на комисиона, включена в размера на застрахователната премия. Ползвателите на застрахователни услуги не дължат плащания към брокера, освен ако такива не бъдат изрично и индивидуално определени за специфични конкретни случаи.
ОБЩИ УСЛОВИЯ
за ползване на уебсайт с адрес https://zastra.bg/ за предоставяне на услуги по застрахователно посредничество от разстояние, включително сключване на застрахователен договор от разстояние и осъществяване на разплащания
РАЗДЕЛ I: ОБЩИ РАЗПОРЕДБИ
1.1. Настоящите Общи условия за ползване на уебсайт с адрес https://zastra.bg/, предоставяне на услуги по застрахователно посредничество от разстояние, включително сключване на застрахователен договор от разстояние и осъществяване на разплащания (наричани от тук нататък Условия/та) уреждат взаимоотношенията между „АКРЕА“ ЕООД, https://akreains.com, (наричано по-долу за краткост БРОКЕР или ЗАСТРАХОВАТЕЛЕН БРОКЕР) и ползвател на застрахователни услуги (наричан по-долу за краткост ПОЛЗВАТЕЛ), възникващи по повод предоставяне на услуги по застрахователно посредничество от разстояние, включително сключване на застрахователен договор от разстояние, електронни поръчки за застрахователни продукти, както и реда, начина и условията, по които ще се осъществяват плащания на дължими застрахователни премии през уебсайтa на БРОКЕРА с адрес https://zastra.bg/ (наричан Уебсайта) и/или мобилни приложения в Google Play (Android) и AppStore (iOS).
1.2. Използвайки този уебсайт с адрес https://zastra.bg/, ползвателят на застрахователни услуги (клиентът) се съгласява с настоящите ОБЩИ УСЛОВИЯ и ги приема.
За БРОКЕРА:
„АКРЕА“ ЕООД, ЕИК 205518172, е застрахователен брокер, лицензиран в ЕС, с удостоверение за регистрация № 659-ЗБ / 04.02.2020 на Комисия за Финансов Надзор на Република България, със седалище и адрес на управление гр. София, п.к. 1619, ул. „Сребриста липа“ № 16А, телефон (089)2222990, https://akreains.com, вписан в публичния електронен регистър на застрахователните брокери воден от Комисията за финансов надзор в рубриката “Застрахователни брокери” тук: http://212.122.187.59/public/index.php?lang=bg . Надзор и контрол върху дейността на „АКРЕА” ЕООД като застрахователен посредник, се осъществява от Комисията за финансов надзор с адрес гр. София, п.к. 1000, ул. „Будапеща“ № 16.
“АКРЕА” ЕООД не притежава пряко или чрез свързани лица, повече от 10% от правото на глас или от капитала на застраховател, както и не е собственост на застраховател или предприятие–майка на застраховател.
При предоставяне на услугите си, “АКРЕА” ЕООД няма договорно задължение да извършва застрахователно посредничество изключително за един или няколко застрахователи. Списък на застрахователите, с които брокерът има сключени договори може да бъде предоставен при поискване.
При възлагане от страна на ПОЛЗВАТЕЛ, „АКРЕА” ЕООД извършва застрахователно посредничество като представлява интересите на ползвателя на застрахователни услуги пред застрахователните дружества.
„АКРЕА” ЕООД не предоставя съвети и лични препоръки въз основа на справедлив анализ, а единствено обективна информация в писмен вид и/ или публикувана на Уебсайта. Ползвателят на застрахователни услуги сам взима информирано решение за избор на застраховка въз основа на предоставената информация.
За ПОЛЗВАТЕЛЯ:
ПОЛЗВАТЕЛ/ПОТРЕБИТЕЛ/КЛИЕНТ – пълнолетно физическо лице, юридическо лице или друго правно образувание, което посредством предоставената функционалност на Уебсайта желае да възложи извършването на застрахователно посредничество от разстояние и/или да сключи застрахователен договор от разстояние, включително да заплати дължимата застрахователна премия.
Услугите, които БРОКЕРЪТ предоставя посредством Уебсайта, са предназначени за пълнолетни, дееспособни физически лица, български или чуждестранни граждани, както и юридически лица, и други правни образувания, които имат право да сключват договори съгласно законите на Република България.
С поръчката на застраховка през Уебсайта, ПОЛЗВАТЕЛЯТ декларира, че отговаря на изискванията по предходното изречение и всеки застрахователен договор, сключен от лице, които не покрива тези изисквания, ще се счита за недействителен.
2.1. Условията се прилагат във всички случаи, когато ПОЛЗВАТЕЛ/КЛИЕНТ, чрез поръчка на застраховка посредством Уебсайта, възлага на БРОКЕРА извършването на застрахователно посредничество от разстояние, сключва договор за предоставяне на застрахователни услуги от разстояние и/или заплаща дължима застрахователна премия посредством Уебсайта.
2.2. При възлагане на застрахователно посредничество от разстояние, съответно сключване на застрахователен договор от разстояние, БРОКЕРЪТ и ПОЛЗВАТЕЛЯТ не са във физически контакт помежду си от датата на отправяне на предложението до сключването на договора и използват изключително средство за комуникация от разстояние (едно или повече).
2.3. С поставяне на отметка срещу текст „Декларирам, че съм запознат с Общи условия за ползване на уебсайт с адрес https://zastra.bg/, предоставяне на услуги по застрахователно посредничество от разстояние, включително сключване на застрахователен договор от разстояние и осъществяване на разплащания и ги приемам“ в Уебсайта, или с подаването на поръчка за доставка на застраховка през уебсайта https://zastra.bg/ и/или съответни мобилни приложения, ПОЛЗВАТЕЛЯТ възлага на БРОКЕРА извършването на застрахователното посредничество от разстояние и декларира, че се е запознал с Условията, като с това той ги приема изцяло.
ПОЛЗВАТЕЛ/ПОТРЕБИТЕЛ/КЛИЕНТ – всяко лице, което посещава и ползва услуга, предлагана на интернет страницата и/или налични мобилни приложения.
ЗАСТРАХОВАТЕЛЕН БРОКЕР – Лицензиран професионален посредник в застрахователната дейност, представлява и защитава интересите на Застрахования клиент, дава пълна информация за най-изгодните за Клиента условия, може да работи с всички застрахователи.
Услугите на застрахователния брокер са безплатни за клиента. Възнаграждението му се включва в застрахователната премия и се дължи от застрахователната компания.
Контрол върху дейността на застрахователните брокери осъществява Комисията за финансов надзор.
Потребителско име – уникална комбинация от букви, цифри или букви и цифри, посредством която потребителят на застрахователни услуги се индивидуализира на интернет страницата и/или мобилни приложения.
Парола – уникална комбинация от букви и/или цифри, която заедно с потребителското име индивидуализира ползвателя/потребителя на застрахователни услуги.
Сървър – устройство или система от свързани устройства, на което или на някое от които е инсталиран системен софтуер за изпълняване на задачи във връзка със съхраняване, обработка, приемане или предаване на информация.
Виртуален ПОС терминал – логически дефинирано ПОС устройство в системата на Банка, обслужваща Застрахователния брокер, предназначено за приемане на картови плащания през Интернет чрез уебсайт или мобилно приложение.
Застраховащ – лицето, което сключва застрахователния договор.
Застрахован – лицето, което има застрахователен интерес, чиито имуществени и/или неимуществени блага са предмет на застрахователна защита по застрахователен договор.
Застрахователно събитие – е настъпването на покрит риск по застраховка в периода на застрахователното покритие.
Траен носител – хартиен носител или всеки друг носител, който дава възможност на ползвателя/потребителя да съхранява информация адресирана лично до него по начин, осигуряващ бъдещ достъп до тази информация за период, съответстващ на целите, за които е създадена, и който позволява възпроизвеждането на тази информация, без тя да е променяна.
Сертификат „Зелена карта“ – международен сертификат за застраховка, издаден от името на национално бюро по т. 35 в съответствие с Препоръка № 5, приета на 25 януари 1949 г. от Подкомитета на Комитета по сухопътен транспорт на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации.
Договор за възлагане на застрахователно посредничество от разстояние – договор, с който ПОЛЗВАТЕЛЯТ/ПОТРЕБИТЕЛЯТ възлага на БРОКЕРА да извърши посредничество за сключване на застрахователен (ни) договор (и), при който от отправянето на предложението до сключването на договора, страните използват средства за комуникация от разстояние – едно или повече.
Договор за предоставяне на застрахователни услуги от разстояние – всеки договор, между застрахователна компания и ПОЛЗВАТЕЛ, сключен с посредничеството на БРОКЕРА, при която от отправянето на предложението до сключването на договора, страните използват средства за комуникация от разстояние – едно или повече.
Въпросник – съвкупност от въпроси, имащи за цел определяне на обекта на застраховане, застраховащия, застрахованото лице, рисковия профил, друга информация и данни от значение за сключване на застрахователния договор, независимо от тяхното формулираме, формат и начин на отправяне към ПОЛЗВАТЕЛЯ.
Електронна поръчка – заявка за предоставяне на застрахователни услуги от разстояние с посредничеството на БРОКЕРА, направена чрез Уебсайта, където в рамките на заявката ПОЛЗВАТЕЛЯТ собственоръчно избира застрахователен продукт и/ или застрахователна компания, въвежда своите лични и/или чужди данни за нуждите на застрахователната полица, въвежда данни за застрахования обект и друга информация необходима за сключване на застрахователен договор.
За Електронна поръчка по смисъла на Условията се счита и заявка за предоставяне на застрахователни услуги чрез интернет сайтове на трети страни, когато сайтът на Третата страна е достъпен след клик и препращане от Уебсайт на БРОКЕРА.
За Електронна поръчка по смисъла на Условията се счита и заявка за предоставяне на застрахователни услуги чрез Уебсайт на БРОКЕРА, достъпен след клик и препращане от сайт на Третата страна.
Изпълнение на поръчката – Електронната поръчката се счита за изпълнена, след като са завършени всички посочени по-долу действия:
Имейл на брокера – електронен адрес clients@zastra.bg за изпращане и получаване от БРОКЕРА на съобщения и документи в електронен вид, свързани с предоставянето на услуги по застрахователно посредничество от разстояние.
Имейл на ПОЛЗВАТЕЛЯ – посочен от ПОЛЗВАТЕЛЯ електронен адрес за изпращане и получаване от негова страна на съобщения и документи, свързани с предоставянето на услугите по застрахователното посредничество от разстояние, включително сключването на договор за застрахователни услуги от разстояние.
Застраховащ – лице, което сключва застрахователния договор.
Застрахован – физическо или юридическо лице, чиито имуществени и/или неимуществени блага или интереси са предмет на застрахователен договор.
Застрахователна полица – част от застрахователния договор, която съдържа имената на страните по договора, адреси, застрахователни покрития, лимити и условия, застрахователната премия, срокове по застраховката, застрахователен посредник, както и подписите на страните по договора.
Уебсайт/а – виртуален ресурс, обособеното място в глобалната Интернет мрежа, с унифициран адрес (URL) по протокол HTTP или HTTPS и съдържащо файлове, програми, текст, звук, картина, изображение, електронни препратки или други материали и ресурси, достъпни на адрес: https://zastra.bg/, посредством който БРОКЕРЪТ предоставя услуги по застрахователно посредничество, възможност за покупка на застрахователни продукти и свързани с тях допълнителни услуги. Съдържанието на https://zastra.bg/ има за цел да информира лица с неограничен достъп до интернет, относно БРОКЕРА, предлаганите продукти и услуги.
4.1 През Уебсайта, ПОЛЗВАТЕЛЯТ има възможност да сключи застрахователен договор от разстояние чрез посредничеството на БРОКЕРА и използвайки изцяло електронни средства и без да е необходимо да посещава негов офис. Видовете застраховки, които се предлагат през Уебсайта са подробно описани на него. В случай на интерес към застраховка, за която няма възможност за сключване от разстояние, ПОЛЗВАТЕЛЯТ следва да се обърне към служител на БРОКЕРА на посочените в Уебсайта контакти или като попълни заявка за оферта през Уебсайта.
4.2. Сключване на договор с БРОКЕРА:
4.2.1. В отношенията между Застрахователния брокер и Клиента всички изявления и документи, изпратени между страните се приемат за електронни документи, подписани с електронен подпис от съответната страна, като тези електронни документи са обвързващи и имат силата на валидни оригинални документи, с положен от съответната страна саморъчен подпис, по смисъла на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги /ЗЕДЕУУ/.
4.2.2. Застрахователния брокер и Клиента се уговарят, съгласяват и признават, че в отношенията помежду им стойност на саморъчен подпис, на основание ЗЕДЕУУ, имат следните електронни средства, с които се подписват електронни изявления/документи:
– Квалифициран електронен подпис съгласно ЗЕДЕУУ и Регламент (ЕС) №910/2014 на Европейския Парламент и на съвета от 23.07.2014 г. относно електронната идентификация и удостоверителните услуги при електронни трансакции на вътрешния пазар и за отмяна на Директива 1999/93/ЕО) – за подписване на електронни изявления/документи от страна на Брокера.
– Цифров сертификат издаден от доставчик на удостоверителни услуги (усъвършенстван електронен подпис издаден на база Квалифицирано Удостоверение за Усъвършенстван електронен подпис) съгласно ЗЕДЕУУ и Регламент (ЕС) №910/2014 на Европейския Парламент и на съвета от 23.07.2014 г. относно електронната идентификация и удостоверителните услуги при електронни трансакции на вътрешния пазар и за отмяна на Директива 1999/93/ЕО) – за подписване на електронни изявления/документи от страна на Брокера.
– Маркиране на „чек бокс“ и/или натискане на съответния виртуален бутон (електронен подпис съгласно ЗЕДЕУУ и Регламент (ЕС) №910/2014 на Европейския Парламент и на съвета от 23.07.2014 г. относно електронната идентификация и удостоверителните услуги при електронни трансакции на вътрешния пазар и за отмяна на Директива 1999/93/ЕО) за подписване на електронни изявления/ документи от страна на Клиента.
4.2.2. Чрез използването на сайта за онлайн застраховане https://zastra.bg/ и/или съответни мобилни приложения, Вие сключвате Договор за предоставяне на финансова услуга от разстояние с лицензирания застрахователен брокер „Акреа” ЕООД, съгласно Закона за предоставяне на финансови услуги от разстояние. Договорът се счита сключен от датата на подаване на поръчка от Вас за доставка на застраховка чрез https://zastra.bg/ и/или съответни мобилни приложения. Договорът се сключва за конкретна подадена от Вас поръчка и се прекратява с изпълнението на задължението на Дружеството да Ви достави полицата след заплащане на цената от Ваша страна.
4.2.3. Чрез маркиране на „чек бокс“ и/или натискане на съответния виртуален бутон, Клиентът възлага на Брокера да сключи и подпише от името на Клиента и за негова сметка конкретен договор за застраховка при условия и със застрахователна компания, която клиентът е избрал, използвайки уебсайта https://zastra.bg/ и/или съответни мобилни приложения. Гореописаното има силата на Възлагателен договор.
4.2.4. Възлагателният договор между Клиента и Застрахователния брокер се счита сключен от датата и часа на маркиране на „чек бокс“ и/или натискане на съответния виртуален бутон при подаване на електронна поръчка от клиента за доставка на застраховка чрез уебсайта https://zastra.bg/ и/или съответни мобилни приложения.
4.2.5. Възлагателният договор се сключва за конкретно подадена от Клиента поръчка и се прекратява с изпълнението на задължението на Брокера да достави на клиента застрахователната полица квитанции, стикери и всички съпътстващи полицата документи (включително и по e-mail), и заплащане на дължимата премия от страна на клиента.
4.2.6. Със запознаването си със и приемането на настоящите Общи условия, потребителят на застрахователни услуги (клиентът) дава съгласието си на застрахователният брокер да подписва от негово име застрахователния договор и другите прилежащи документи, като е съгласен и застрахователният брокер да подпише застрахователния договор и другите прилежащи документи от името на застрахователя, в съответствие със Закона за задълженията и договорите.
4.2.7. С подаването на поръчка за доставка на застраховка през уебсайта https://zastra.bg/ и/или съответни мобилни приложения, потребителят на застрахователни услуги (клиентът) се съгласява да получи застрахователната полица и съпътстващите я документи и да заплати дължимата застрахователна премия преди изтичането на срока, в който може да се откаже от сключения с лицензирания застрахователен брокер „Акреа” ЕООД договор за предоставяне на финансова услуга от разстояние.
4.2.8. При желание за отказ на поръчката, преди нейното получаване е необходимо потребителят на застрахователни услуги (клиентът) да уведоми за това лицензирания застрахователен брокер „Акреа” ЕООД на clients@zastra.bg.
„Акреа” ЕООД няма да претендира неустойка за упражняване на правото на отказ от сключения с Дружеството договор. След изтичане на 14 дневен срок, в случай че потребителят на застрахователни услуги (клиентът) иска да се откаже от сключения чрез лицензирания застрахователен брокер „Акреа” ЕООД застрахователен договор, той/тя трябва да се обърне директно към застрахователното дружество, което е издало полицата.
4.2.9. Разходите по доставката на полицата, платени от потребителя на застрахователни услуги (клиента), не подлежат на възстановяване.
5.1 Възнаграждението на БРОКЕРА за предоставяните услуги по застрахователно посредничество е под формата на комисиона, включена в размера на застрахователната премия и дължима от съответната застрахователна компания. Ползвателите на застрахователни услуги не дължат плащания към БРОКЕРА, освен ако такива не бъдат изрично и индивидуално определени за конкретен случай.
5.2 Цената на застрахователните продукти се формира индивидуално въз основа на конкретно посочени параметри, валидни за лицето или обекта на застраховане – възраст, рискова група, местонахождение, квадратура на имота, година на производство на автомобила и други критерии в зависимост от вида на застраховката, изискванията на конкретния застраховател и съгласно действащата, към момента на изпращането на Електронната поръчка за застраховка, тарифа на застрахователя.
В цената на застрахователните продукти са включени и дължимите съгласно действащото законодателство данъци, а при сключване на задължителна застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите, вноската за Гаранционния фонд, и цената на знака по чл. 487 от Кодекса за застраховането.
Цената на предлаганите застраховки онлайн варира в зависимост от избраното застрахователно дружество и за всеки отделен случай. Точната цена, включително разходите за доставка на застрахователната полица и съпътствуващите я документи, можете да разберете след пълно и коректно попълване на всички изисквани данни и преди да потвърдите окончателно желанието си да закупите застраховката. Информацията на уебсайта https://zastra.bg/ се актуализира своевременно при промяна на тарифите и/или условията на застрахователните дружества, така че оределената за онлайн застраховане цена да бъде актуална по възможност във всеки един момент.
5.3. Съгласно Закона за данък върху застрахователните премии към застрахователната премия се начислява и събира данък от 2 (два) процента.
5.4 Валутата за плащане на дължимите застрахователни премии през Уебсайта е в български лева (BGN). В случай, че дължимата от ПОЛЗВАТЕЛЯ застрахователна премия е във валута, различна от български лева (BGN), сумата се преизчислява в лева по дневния валутен курс на БНБ.
5.5 БРОКЕРЪТ не начислява допълнителна такса за плащане през Уебсайта. Въпреки това, банката – издател на карта, може да начислява такса за всяка операция с карта. За допълнителна информация ПОЛЗВАТЕЛЯТ следва да се обърне към обслужващата го банка.
5.6 При плащане на разсрочени вноски по полица „Гражданска отговорност“ на автомобилистите, стикерът и сертификатът „Зелена карта“ се изпращат на адрес, посочен от ползвателя на застрахователната услуга, в срок до 3 (три) работни дни от датата на плащане на премията.
РАЗДЕЛ II. ПРАВА И ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА БРОКЕРА
РАЗДЕЛ III. ПРАВА И ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА ПОЛЗВАТЕЛЯ
РАЗДЕЛ IV. ДОГОВОР ЗА ВЪЗЛАГАНЕ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНО ПОСРЕДНИЧЕСТВО
За целите на настоящите Условия, с поставяне на отметка срещу текст „Декларирам, че съм запознат с Общи условия за ползване на уебсайт с адрес https://zastra.bg/, предоставяне на услуги по застрахователно посредничество от разстояние, включително сключване на застрахователен договор от разстояние и осъществяване на разплащания и ги приемам“ в Уебсайта, ПОЛЗВАТЕЛЯТ приема условията и възлага на БРОКЕРА извършването на застрахователното посредничество от разстояние, с което договорът за възлагане се счита за сключен.
Договорът за застрахователно посредничество от разстояние се сключва за всяка отделна Електронна поръчка във връзка с конкретен застрахователен договор.
1.1 Права и задължения на „АКРЕА ИНС“ ЕООД в качеството му на ЗАСТРАХОВАТЕЛЕН БРОКЕР:
1.1.1 да представлява ПОЛЗВАТЕЛЯ пред застрахователните компании;
1.1.2 да получава от ПОЛЗВАТЕЛЯ цялата необходима информация за изпълнение на настоящия договор;
1.1.3 да договаря възможно най-добрите условия за ПОЛЗВАТЕЛЯ при сключване на застраховката;
1.1.4 да отправя към застрахователните компании предложения за сключване на застрахователни договори;
1.1.5 да набира и систематизира информация за покритите застрахователни рискове, размера на застрахователната премия, правата и задълженията по застрахователния договор;
1.1.6 да подготвя в съответствие с предоставените му от ПОЛЗВАТЕЛЯ пълномощия документите, необходими за сключване на застрахователен(и) договор(и);
1.1.7 да представя на ПОЛЗВАТЕЛЯ, получените оферти, а след избор от страна на ПОЛЗВАТЕЛЯ на застрахователна компания и конкретен продукт, да сключва от негово име и за негова сметка застрахователен договор;
1.1.8 да обслужва изцяло комуникацията и документооборота между ПОЛЗВАТЕЛЯ и застрахователната компания до сключване на застрахователния договор, тъй като след това комуникацията между ПОЛЗВАТЕЛЯ и застрахователя се осъществява директно;
1.1.9 да изпълнява добросъвестно задълженията си и да предоставя подробна информация на ПОЛЗВАТЕЛЯ, която да не го въвежда в заблуждение;
1.1.10 orганизира събирането на застрахователни премии и плащането им при застрахователя;
1.1.11 може да съдейства на ПОЛЗВАТЕЛЯ при уреждането на претенциите във връзка с настъпило застрахователно събитие;
1.1.12 не носи отговорност за последиците от сключения застрахователен договор, в случаите в които ПОЛЗВАТЕЛЯ съзнателно или несъзнателно не е предоставил цялата необходима информация за оценката на риска и застрахователния интерес, и за сключването на застрахователния договор.
1.1.13 когато ПОЛЗВАТЕЛЯТ не е предоставил цялата необходима информация за оценка на риска и сключване на застрахователен договор, БРОКЕРЪТ има право да откаже възлагането, за което уведомява ПОЛЗВАТЕЛЯТ своевременно по електронна поща (имейл) или директно чрез съобщение посредством Уебсайта. В този случай, БРОКЕРЪТ няма задължение да посредничи за сключване на застрахователен договор и да осъществява каквато и да било друга посредническа услуга.
1.2 Права и задължения на ПОЛЗВАТЕЛЯ:
1.2.1 има право да получи от БРОКЕРА оферти за конкретен застрахователен продукт, отправени от една или няколко застрахователни компании, както и да изисква допълнителна информация във връзка с отправените оферти;
1.2.2 има право сам да избере желаната от него застраховка и застрахователното дружество, с което да бъде сключен договор;
1.2.3 може да поиска съдействие от БРОКЕРА при уреждане на претенции по настъпило застрахователно събитие;
1.2.4 е длъжен да следи и спазва стриктно задълженията си по застрахователния договор;
1.2.5 има право да изисква от БРОКЕРА, същият да извършва дейността, която му е възложена, при съблюдаване интересите на ПОЛЗВАТЕЛЯ;
1.2.6 ПОЛЗВАТЕЛЯТ има право да не приеме сключването на предлагания от БРОКЕРА застрахователен договор и да оттегли отправеното възлагане за сключването на застрахователен договор, без да дължи възнаграждение;
1.2.7 се задължава да предостави на БРОКЕРА цялата необходима информация относно застрахователните обекти, които подлежат на застраховане;
1.2.8 е длъжен да предаде на БРОКЕРА определената по застрахователен договор премия и съответния данък върху нея.
Договорът за възлагане на застрахователно посредничество от разстояние се сключва за всяка отделна електронна поръчка във връзка с конкретен застрахователен договор. Той влиза в сила с приемане на Условията и се прекратява с изпълнение на Електронната поръчка от страна на БРОКЕРА.
БРОКЕРЪТ и ПОЛЗВАТЕЛЯТ, страни по Договор за възлагане на застрахователно посредничество, се задължават да пазят и да не предоставят на трети страни без изричното писмено съгласие на другата страна, всяка поверителна информация, вкл. професионални и търговски тайни, станала им известна във връзка с изпълнението на този договор, нито да използват тази информация по начин и за цели, накърняващи интересите на другата страна.
По смисъла на тези Условия „поверителна информация“ е всяка информация, която не е публично известна и не може да бъде получена по общодостъпен начин, отнасяща се до управлението на някоя от страните, търговски, финансови и маркетингови дейности, бизнес планове, производствени процеси, компютърни програми и данни, свързани с развитието и доброто търговско име на някоя от СТРАНИТЕ, лични данни на ПОЛЗВАТЕЛЯ, както и всяка друга информация, която някоя от СТРАНИТЕ е поискала да се пази в тайна.
Договорът за възлагане на застрахователно посредничество от разстояние се прекратява по един от следните начини:
4.1 с оттегляне на възлагането от ПОЛЗВАТЕЛЯ по смисъла на точка 1.2.6;
4.2 с изпълнение на Договора за застрахователно посредничество от разстояние от БРОКЕРА, без да е необходимо изрично волеизявление на БРОКЕРА или ПОЛЗВАТЕЛЯ;
4.3 при отнемане на разрешението на БРОКЕРА за извършване на дейност, за което ПОЛЗВАТЕЛИТЕ ще бъда уведомени;
4.4 при други основания, предвидени в закона.
След прекратяване на договора за възлагане, всички бъдещи претенции и спорове относно неизплатени суми по настъпили застрахователни събития, не спазени условия на застрахователния договор, както и възникнали спорове следва да се уреждат между ПОЛЗВАТЕЛЯ и съответната застрахователна компания, издател на застрахователната полица.
РАЗДЕЛ V: ПРЕДОСТАВЯНЕ НА УСЛУГИ ПО ЗАСТРАХОВАТЕЛНО ПОСРЕДНИЧЕСТВО ОТ РАЗСТОЯНИЕ И СКЛЮЧВАНЕ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛЕН ДОГОВОР ОТ РАЗСТОЯНИЕ
Поръчка за сключване на застрахователен договор от разстояние се заявява от ПОЛЗВАТЕЛЯ, като последният извърши последователно стъпките, описани в настоящия раздел от Условията.
След като ПОЛЗВАТЕЛЯТ посети Уебсайта, същият има възможност да се запознае с преддоговорната информация за БРОКЕРА, както и да избере застрахователен продукт, който се предлага онлайн, след което да инициира сключване на застрахователен договор от разстояние с посредничеството на БРОКЕРА.
За целите на настоящите Условия, възможностите за сключване на застрахователен договор от разстояние са както следва:
А. Заявка за предоставяне на застрахователни услуги чрез Уебсайта на БРОКЕРА.
1.1 След направен избор на продукт и натискане на бутон „СКЛЮЧИ ОНЛАЙН“, Уебсайтът автоматично насочва ПОЛЗВАТЕЛЯ към процеса по сключване на застраховка.
1.2 На този етап е необходимо да бъде въведена цялата информация от въпросника (да бъдат отговорени всички въпроси, поставени пред ПОЛЗВАТЕЛЯ в онлайн форма или посредством чат), с цел изготвяне на предложение/ оферта за избрания застрахователен продукт. Изискуемите данни следва да бъдат попълнени изчерпателно и вярно.
1.3 В процес на попълване на въпросника, ПОЛЗВАТЕЛЯТ посочва номер на мобилен телефон и имейл, които ще използва при ползване на застрахователни услуги чрез Уебсайта на БРОКЕРА.
2.1 Преди да подаде Електронна поръчка, ПОЛЗВАТЕЛЯТ има възможност да провери въведената информация и при необходимост да направи съответните корекции.
2.2 С натискане на бутона „ИЗПРАТИ (или ЗАЯВИ)“, ПОЛЗВАТЕЛЯТ потвърждава коректността на въведените данни и декларира, че е прочел и е съгласен с настоящите Условия.
2.3 Уебсайтът обработва въведената във въпросника информация и в зависимост от спецификата на съответния застрахователен продукт, калкулира цена на застраховка или събира оферти от една или няколко застрахователни компании.
2.4 За целите на конкретно застрахователно посредничество и съгласно изискванията, поставени от застрахователните компании, БРОКЕРЪТ има право да поиска от ПОЛЗВАТЕЛЯ допълнителна информация, данни и документи, които не са посочени във въпросника и Условията, но са от значение за сключване на застрахователен договор.
3.1 Въз основа на получената информация по РАЗДЕЛ IV, секция А, т. 1 и т. 2, ПОЛЗВАТЕЛЯТ получава персонализирани оферти за сключване на застраховка.
3.2 В Уебсайта, БРОКЕРЪТ посочва единствено параметрите на офертите без да дава съвет въз основа на справедлив анализ, относно най-подходящ застрахователен продукт. Информацията се публикува по реда на нейното получаване.
3.3 Преди да направи своя избор, ПОЛЗВАТЕЛЯТ следва да се запознае с преддоговорната информация за избрания застраховател, информационния документ, приложимите Общи и/или Специални условия за избрания застрахователен продукт, които са поместени към всяка конкретна оферта или на Уебсайта за конкретен продукт.
4.1 Въз основа на предоставената информация ПОЛЗВАТЕЛЯТ сам прави преценка относно най-подходящата за него застраховка и взима информирано решение относно предпочитаните застрахователна компания и продукт.
4.2 С натискането на бутон „ИЗПРАТИ (или ЗАЯВИ)“, ПОЛВАТЕЛЯТ изпраща поръчка за сключване на застрахователен договор и потвърждава, че се е запознал с документите по т. 3.3.
5.1 Застрахователните премии по продуктите, предлагани през Уебсайта, се заплащат в български лева (BGN) чрез дебитна или кредитна карта, посредством предоставената функционалност на Уебсайта. За някои продукти е възможно заплащане на дължимата премия чрез банков превод, като за всеки отделен продукт БРОКЕРЪТ посочва наличието на подобна възможност на Уебсайта.
5.2 ПОЛЗВАТЕЛЯТ избира начин на плащане на застрахователната премия и посредством Уебсайта заплаща дължимата сума.
5.3 БРОКЕРЪТ не носи отговорност за некоректно попълнена информация от ПОЛЗВАТЕЛЯ.
6.1 Полици, сключени от разстояние по застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите и платени посредством Уебсайта на БРОКЕРА чрез дебитна или кредитна карта:
6.1.1 След като Електронната поръчка е завършена през Уебсайта и е приета от БРОКЕРА, ПОЛЗВАТЕЛЯ получава съобщение на посочената от него електронна поща (имейл) с информация за сключената застрахователна полица, както и електронна препратка към текста на настоящите Условия. Получената от ПОЛЗВАТЕЛЯ информация съгласно предходното изречение не представлява застрахователната полица.
6.1.2 Договорът се счита за сключен от момента на получаване на потвърждение за успешно заявена застрахователна полица чрез електронни средства за комуникация, от страна на ПОЛЗВАТЕЛЯ. Влизането в сила на застрахователното покритие се уговаря изрично със застрахователния договор, но не може да бъде по-рано от 00.00 часа на деня, следващ деня на сключване на договора.
6.1.3 БРОКЕРЪТ предоставя на ПОЛЗВАТЕЛЯ застрахователната полица, възпроизведена на хартиен носител като препис, подписан саморъчно от БРОКЕРА придружена от знак по чл. 487 и сертификат „Зелена карта“ по чл. 488 от Кодекса за застраховането на посочен от него адрес и начин.
6.1.4 Доставки се извършват съгласно графика на куриерската компания, с която БРОКЕРЪТ има сключен договор. При получаване на пратката ПОЛЗВАТЕЛЯТ се задължава да се легитимира пред куриера с документ за самоличност, за да получи полицата и всички прилежащи към нея застрахователни документи.
6.1.5 В случай на отказ от договора в момента на доставянето на документите от куриера, ПОЛЗВАТЕЛЯТ се задължава да заплати стойността на доставката. В случай че ПОЛЗВАТЕЛЯТ не бъде намерен на посочения адрес в срока за доставка или не бъде осигурен достъп за доставка на застрахователната полица и съпътстващите я документи, БРОКЕРЪТ не носи отговорност за възможните негативни последици за ПОЛЗВАТЕЛЯ от това.
6.2 Полици, сключени от разстояние по други видове застрахователни продукти:
След успешно платена Електронна поръчка за сключване на застрахователен договор от разстояние с посредничеството на БРОКЕРА през Уебсайта, ПОЛЗВАТЕЛЯТ получава на посочен от него имейл адрес (под формата на прикачени документи) застрахователната полица, заедно с всички прилежащи условия и документи, както и линк към текста на настоящите Условия.
Получената от ПОЛЗВАТЕЛЯ застрахователна полица и приложените към нея документи имат силата на сключен застрахователен договор. В някой случаи е възможно застрахователният договор/полица да бъде изпратен до адрес на ПОЛЗВАТЕЛЯ по куриер, като това се договаря изрично за всяка отделна поръчка между БРОКЕРА и ПОЛЗВАТЕЛЯ.
Б. Заявка за предоставяне на застрахователни услуги чрез интернет сайтове на трети страни, когато сайтът на третата страна е достъпен след препращане от Уебсайта на БРОКЕРА.
ПОЛЗВАТЕЛЯТ избира застрахователен продукт. Преди да продължи към сайт на трета страна, където ще сключи застраховка, ПОЛЗВАТЕЛЯТ следва да се запознае с Условията и да потвърди, че ги е прочел като постави на отметка срещу текст „Декларирам, че съм запознат с Общи условия за ползване на уебсайт с адрес https://zastra.bg/ за предоставяне на услуги по застрахователно посредничество от разстояние, включително сключване на застрахователен договор от разстояние и осъществяване на разплащания и ги приемам“ в Уебсайта. С това действие ПОЛЗВАТЕЛЯТ възлага на БРОКЕРА извършването на застрахователното посредничество от разстояние и декларира, че се е запознал с Условията, като с това той ги приема изцяло.
С натискане на бутона „СКЛЮЧИ ОНЛАЙН“, ПОЛЗВАТЕЛЯТ бива препратен към сайта на третата страна (застрахователна компания), с което започва процеса по сключване на застрахователен договор от разстояние съгласно изискванията и условията на третата страна. БРОКЕРЪТ няма отношение и не носи отговорност за действията или липсата на такива от страна на ПОЛЗВАТЕЛЯ след напускане на Уебсайта, както и не носи отговорност за условията, процеса и услугата, предоставени от застрахователната компания
РАЗДЕЛ VI. ОТКАЗ ОТ НАПРАВЕНА ПОРЪЧКА И ВРЪЩАНЕ НА СУМИ
Получените суми се възстановяват посредством същото платежно средство, използвано от ПОЛЗВАТЕЛЯ при първоначалната трансакция, освен ако същият не е изразил изричното си съгласие за използване на друго платежно средство и при условие, че това не е свързано с разходи за ПОЛЗВАТЕЛЯ.
РАЗДЕЛ VII. ГАРАНЦИОНЕН ФОНД
Гаранционният фонд е юридическо лице със седалище в град София и адрес улица „Граф Игнатиев“ № 2, ет. 4.
Всички застрахователи със седалище в Република България и застрахователите от трета държава, регистрирали клон по Търговския закон в Република България, предлагащи задължителна застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите и/или задължителна застраховка „Злополука“ на пътниците или застраховка по раздел I от приложение № 1 на Кодекса за застраховането, правят вноски в Гаранционен фонд в размер и по начин, определени от Комисията за финансов надзор и регламентирани в Кодекса за застраховането.
Подробна информация за Гаранционния фонд може да намерите на сайта на институцията: http://guaranteefund.org/bg
РАЗДЕЛ VIII. СЪБИРАНЕ И ОБРАБОТКА НА ЛИЧНИ ДАННИ
Подробна информация за начина, по който БРОКЕРЪТ съхранява и събира лични данни, основанията и целите за обработка на лични данни е посочена в „Политика за защита на лични данни“, налично на сайта на БРОКЕРА на адрес: https://zastra.bg/.
РАЗДЕЛ IX. ИЗВЕСТИЯ ПО ЗАСТРАХОВАТЕЛНИЯ ДОГОВОР
РАЗДЕЛ X. ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПОЛЗВАТЕЛИТЕ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНИ УСЛУГИ ПО ЧЛ. 325 ОТ КОДЕКСА НА ЗАСТРАХОВАНЕТО
Във връзка с изискванията на член 325 от Кодекса на застраховането данните на застрахователния брокер са:
РАЗДЕЛ XI. ЖАЛБИ И АЛТЕРНАТИВНО РЕШАВАНЕ НА СПОРОВЕ
При неудовлетвореност от услугите на БРОКЕРА, ползвателите на застрахователни услуги и трети заинтересовани лица, могат да подадат писмена жалба по един от следните начини:
В случай, че е налице спор между БРОКЕРА и ползвател на застрахователни услуги, който не може да бъде решен от страните, ползвателят има право да се обърне към Секторната помирителна комисия за разглеждане на спорове в областта на застраховането и застрахователното посредничество, включително и при предоставянето на финансови услуги от разстояние, чрез подаване на заявление в писмена форма до Комисията за защита на потребителите (www.kzp.bg) на следните адреси: гр. София 1000, пл. Славейков № 4А или e-mail adr.ins@kzp.bg.
Алтернативното решаване на спорове чрез посочената Секторна помирителна комисия представлява извънсъдебно помирително производство на доброволен принцип и брокерът си запазва правото да прецени, за всеки конкретен случай, дали да участва в производство пред Секторната комисия, инициирано от ползвател на застрахователни услуги.
РАЗДЕЛ XII. ДОПЪЛНИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
В случай на предстояща промяна на имейл адреса на някоя от страните, съответната страна е длъжна предварително писмено да информира другата и да посочи нов имейл адрес за кореспонденция. Задължението по предходното изречение следва да бъде изпълнявано при всяка последваща промяна.
РАЗДЕЛ XIII. ПРАВНИ ИЗКЛЮЧЕНИЯ И ОГРАНИЧЕНИЯ
РАЗДЕЛ XIV. ПРИЛОЖИМО ПРАВО
За неуредените от настоящите Условия въпроси се прилагат разпоредбите на действащото законодателство на Република България.
Общите условия за ползване на уебсайт с адрес https://zastra.bg/, предоставяне на услуги по застрахователно посредничество от разстояние, включително сключване на застрахователен договор от разстояние и осъществяване на разплащания, влизат в сила от 31.05.2020 г.
ДОСТАВКАТА – ВИНАГИ Е НАПЪЛНО БЕЗПЛАТНА:
ЗА ГРАЖДАНСКА ОТГОВОРНОСТ:
След успешно подадена заявка за застраховка, ще получите в оригинал комплекта документи за застраховка Гражданска отговорност (подписаните застрахователна полица, сертификат „Зелена карта“ и знак (стикер), издаден от Гаранционния фонд.
– Чрез куриер на СПИДИ АД – до два работни дни – удобна и бърза доставка в цялата страна, до посочения от вас адрес, в удобно за вас време.
ЗА ПЪТУВАНЕ, ИМУЩЕСТВО, КАСКО, ЗДРАВНИ:
След успешно подадена заявка, ще получите полицата и комплекта документи за застраховката на посочения от вас имейл, а в оригинал – чрез куриер на СПИДИ АД – до два работни дни – удобна и бърза доставка в цялата страна, до посочения от вас адрес, в удобно за вас време.
ПЛАЩАНЕТО – ВЪЗМОЖНИ ОПЦИИ:
– Наложен платеж – в брой, директно на куриера при получаване на полицата.
– Наложен платеж – с карта, директно на куриера при получаване на полицата.
– Плащане с онлайн банкиране или банков превод – по следната специална клиентска сметка, като основанието е номерът на застрахователната полица:
Първа инвестиционна банка; FIRST INVESTMENT BANK, Bulgaria, Sofia, SWIFT код: FINVBGSF.
Съгласно на чл. 306, ал. 1, т. 2 от Кодекса за застраховането, средствата платени по тази специална клиентска сметка са гарантирани от закона и принадлежат на застрахования, а не на брокера.
Преведените суми от застрахованите по специалната клиентска сметка са защитени в качеството им на клиентски активи, не са част от имуществото на застрахователния брокер, не подлежат на запориране и не влизат в масата на несъстоятелността при откриване на производство по несъстоятелност на застрахователния брокер.
Разпоредбата е императивна и налагането на запор върху специалната клиентската сметка на застрахователните посредници, включително за вземания на застрахователите, произтичащи от застрахователни правоотношения, паричните средства за изпълнението на които се съхраняват по специалната клиентска сметка, е незаконосъобразно.
– В офисите на EasyPay – изискваната информация за плащане е номерът на полицата („Абонатен номер”) и търговец – „Акреа” ЕООД.
Началото на застрахователното покритие се уговаря и вписва в полицата, но не може да бъде по-рано от 00.00 ч. на деня, следващ деня на сключването и плащането на първа вноска на премията по застраховката.
ПОЛИТИКА ЗА ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ ДА УЕБСАЙТА WWW.ZASTRA.BG (GDPR)
Настоящата политика за защита на личните данни има за цел да запознае клиентите, посетителите, доставчиците и партньорите на www.zastra.bg (наричан по-долу и Уебсайта) – субекти на лични данни) как застрахователен брокер
„АКРЕА ИНС“ ЕООД, застрахователен брокер, лицензиран в ЕС, с удостоверение за регистрация № 659-ЗБ / 04.02.2020 на Комисия за Финансов Надзор на Република България, със седалище и адрес на управление гр. София, п.к. 1619, ул. „Сребриста липа“ № 16А, телефон (089)2222990, https://akreains.com, вписан в публичния електронен регистър на застрахователните брокери воден от Комисията за финансов надзор , използва, съхранява и защитава техните лични данни, които предоставят, когато използва услуги, предлагани на Уебсайта. Тази политика е неизменна част от Общи условия за ползване на уебсайт с адрес www.zastra.bg, предоставяне на услуги по застрахователно посредничество от разстояние, включително сключване на застрахователен договор от разстояние и осъществяване на разплащания, както и от Политиката за ползване на „бисквитки“.
Настоящата Политика има за цел да представи по максимално ясен и разбираем начин какви лични данни обработваме и за каква цел, срока, за който данните ще бъдат обработвани, на кого ще бъдат предоставени личните данни, както и правата на потребителите като субект на данни и как като такива могат да се свържат с нас или компетентния надзорен орган.
ЗА КАКВО СЕ ОТНАСЯ НАСТОЯЩАТА ПОЛИТИКА
Когато се обръщате към нас, за да ни възложите застрахователно посредничество (да ви съдействаме да се снабдите с оферта от застрахователи за интересуваща ви застраховка, да сключите чрез нас застраховка, да подадете уведомление за щета, да подновите застраховка и т.н.), или когато ние ви възлагаме извършване на доставка или услуга, Вие ни предоставяте определена информация за себе си – като например, имена, ЕГН, адрес и др.
Съгласно законодателството (Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни и за отмяна на Директива 95/46/EО („Регламент“), Закона за защита на личните данни („ЗЗЛД“) и Наредба № 1 от 30 януари 2013 г. за минималното ниво на технически и организационни мерки и допустимия вид защита на личните данни („Наредба № 1“) ), тази информация за Вас представлява ваши лични данни, а Вие сте техен субект. От своя страна, ние се явяваме администратор на Вашите лични данни. Данните които ни идентифицират като администратор и начините за връзка с нас са посочени в края на този документ.
ЗАДЪЛЖИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПРАВАТА НА ЛИЦАТА ПРИ ОБРАБОТВАНЕ НА ЛИЧНИ ДАННИ
„АКРЕА ИНС“ ЕООД е застрахователен брокер, с удостоверение за регистрация № 659-ЗБ / 04.02.2020 на Комисия за Финансов Надзор на Република България, със седалище и адрес на управление гр. София, п.к. 1619, ул. „Сребриста липа“ № 16А, телефон (089)2222990, https://akreains.com, вписан в публичния електронен регистър на застрахователните брокери воден от Комисията за финансов надзор .
Комисия за защита на личните данни с адрес: гр. София, бул. „Проф. Лозан Цветанов“ №2
Телефон: 02/9153518
Интернет страница: www.cpdp.bg
В зависимост от начина, по който лицата използват Уебсайта, те могат да бъдат разделени в различни групи, като за всяка от тях обработването на лични данни може да включва различни категории данни, цели и основания, срокове за съхранение, мерки за защита и други.
Възможно е едно и също лице да попада едновременно в повече от една от изброените групи (например: всеки Ползвател на застрахователна услуга е също така и Посетител).
3.1 Посетители.
Посетител е всяко лице, което зареди в уеб браузъра си Уебсайта (независимо дали чрез директно въвеждане на електронния адрес в браузъра, или чрез препратка от друг интернет сайт или ресурс).
Категории данни, които могат да бъдат обработвани:
КАК СЪБИРАМЕ И ИЗПОЛЗВАМЕ ВАШИТЕ ЛИЧНИ ДАННИ
За да извършваме дейността си и да ви предоставяме услугите си по възможно най-добър начин, ние събираме лични данни. Ние може да събираме лични данни в процеса на наблюдение на технологичните ни средства и услуги, включително имейл комуникация изпратена от и до нас или като използваме технологии, наречени „бисквитки“. Иначе ние събираме и обработваме информация за вас, когото вие ни я предоставяте или взаимодействате с нас директно.
Цели на използването на личните ви данни:
Ние обработваме вашите лични данни, въз основа на:
Цели на обработването:
Срок за съхранение:
До изтичане на валидността на всяка „бисквитка“ (до 1 година от момента на записването ѝ), носител на съответната информация, или до изтриването ѝ от страна на субекта, в чието устройство/браузър се съхранява.
Правно основание за обработването:
Изричното и свободно изразено съгласие на субекта на данни, предоставено при зареждане на Уебсайта.
3.2 Ползвател/Потребител:
Ползвател е пълнолетно физическо лице, което посредством предоставената функционалност на Уебсайта желае да възложи извършването на застрахователно посредничество от разстояние и/или да сключи застрахователен договор от разстояние, включително да заплати дължимата застрахователна премия.
Категории данни, които могат да бъдат обработвани:
Цели на обработването:
Сключване на договор за застрахователно посредничество и сключване на Договор за застраховка.
Срок за съхранение:
До пет години след прекратяване на договора за застрахователно посредничество и/или договора за застраховка. В случай, че някои от данните са необходими за данъчни цели, то същите ще бъдат съхранявани 10 години, считано от първи януари на годината, следваща годината на сключване на договора.
Правно основание за обработването:
Изричното и свободно изразено съгласие и сключването на договор за застрахователно посредничество чрез Уебсайта и за предприемане на стъпки по сключване на застрахователен договор чрез Уебсайта.
3.3 Трети лица, различни от ползвателя/Потребителя:
Трето лице, различно от ползвателя, е физическо лице, чийто данни са необходими във връзка с предмета на застрахователния договор, който Ползвателят желае да сключи.
Категории данни, които могат да бъдат обработвани:
Цели на обработването:
Сключване и администриране на Договор за застраховка, съдействие при претенции за застрахователни щети и изплащане на обезщетения..
Срок за съхранение:
До пет години след прекратяване на договора за застрахователно посредничество и/или договора за застраховка. В случай, че някой от данните са необходими за данъчни цели, то същите ще бъдат съхранявани 10 години, считано от първи януари на годината, следваща годината на сключване на договора.
Правно основание за обработването:
Законово задължение на Ползвателя за сключване на съответната застраховка или изричното и свободно изразено съгласие на субекта на данни с цел предприемане на стъпки по сключване на застрахователен договор чрез Уебсайта.
Задължение на ползвателя при предоставяне на данни на трети лица:
С приемане на настоящата Политика за защита на лични данни, Ползвателят декларира, че е получил изричното съгласие на третото лице за предоставяне на неговите лични данни на Администратора с цел сключване на избрания от него застрахователен договор.
С КОГО СПОДЕЛЯМЕ ВАШИТЕ ЛИЧНИ ДАННИ
При осъществяване на дейността ни се налага да споделяме вашите лични данни с някои от следните лица:
Всеки субект, чийто лични данни се обработват има правата, изброени по-долу, които може да упражни, като се свърже с Администратора на кординатите, посочени по-горе за контакт с Администратора на лични данни или чрез менюто За контакти в Уебсайта.
4.1 Право на достъп до лични данни.
Субектът на лични данни има право да получи потвърждение от Администратора дали се обработват лични данни за него и, ако случаят е такъв, достъп до личните данни и информация.
Когато поисканата информация е явно неоснователна или прекомерна Администраторът на лични данни може да откаже достъп или да начисли на субекта на лични данни такса в размер на административните разходи за предоставяне на информацията. Дали искането е основателно се преценява за всеки отделен случай, като отказът се мотивира и субекта на данни се информира за възможността да подаде жалба до Комисията за защита на лични данни.
4.2 Право на коригиране на лични данни.
Субектът на лични данни може по всяко време да поиска да бъдат коригирани неточните или непълни лични данни.
4.3 Право на изтриване на лични данни (правото „да бъдеш забравен“).
Субектът на лични данни има правото да поиска от Администратора изтриване на част или всички свързани с него лични данни, а Администраторът от своя страна има задължението да ги изтрие без ненужно забавяне, ако е налице някое от следните основания:
4.4 Право на ограничаване на обработването.
Субектът на лични данни има право да поиска от Администратора да ограничи обработването на неговите лични данни, когато:
4.5 Право на възражение срещу обработването.
При определени обстоятелства, като например ако субектът на лични данни се съмнява в легитимния интерес на Администратора да обработва неговите лични данни, той има право да възрази по съображения, свързани с конкретната ситуация, срещу подобно обработване. При отправяне на такова възражение ние сме длъжни да прекратим обработването, освен ако не са налице убедителни законови основания, които да ни дават право да продължим обработването и които имат предимство пред интересите, правата и свободите на субекта на данни, или за установяването, упражняването или защитата на правни претенции.
Когато личните данни се обработват за целите на директния маркетинг, субектът на данни има право по всяко време да възрази срещу такова обработване , като ние сме длъжни незабавно да прекратим обработването за тази цел.
4.6 Право на преносимост на данни.
Ако личните данни се обработват с автоматични средства по съгласие на субекта на лични данни или с цел изпълнение на договорни отношения, той има право да поиска да предоставим личните му данни в машинно четим формат за прехвърляне към друг администратор на данни.
4.7 Право на подаване на жалба в контролен орган.
В случай на нарушаване на права във връзка с обработване на личните му данни, субектът на лични данни има право да подаде жалба до Комисията за защита на личните данни. Жалбата може да бъде подадена на хартия или изпратена по пощата на следния адрес: гр. София 1592, бул. „Проф. Цветан Лазаров“ № 2. Жалбата може да бъде подадена и по имейл на следния адрес: kzla@cpdp.bg.
За да упражни гореописаните права, субектът на лични данни можете да изпратите искане:
С приемането на общите условия на Уебсайта субектът на лични данни дава изрично съгласие да предоставим личните му данни на застрахователя, който е избрал за сключване на застрахователен договор. Администраторът не предоставя лични данни към трети лица, различни от вече споменатите, освен в следните случаи:
Ако субектът на лични данни е непълнолетно лице, не може да използва услугите на Уебсайта. Ако използва Уебсайта въпреки това, той скрива важна информация от нас и ни подвежда. В този случай, Администраторът не носи отговорност за каквито и да било обстоятелства или събития, възникнали като последици от това подвеждане от страна на субекта на лични данни.
Като Администратор на данни, от наша страна не събираме лична информация от непълнолетни лица, която може да доведе до тяхното идентифициране.
– До един месец от получаване на Вашето искане ще Ви предоставим информация относно действията, които сме предприели по него.
– Отговорът е във формата, в която е отправено запитването – писмено на хартиен носител или в електронна форма.
– При необходимост този срок може да бъде удължен с още два месеца, като се взема предвид сложността и броя на исканията.
– Ако такова удължаване се наложи, ще Ви уведомим в срок до един месец от подаване на искането Ви, като ще Ви обясним и по какви причини се налага това удължаване.
– Ако не предприемем действия по искането Ви, ще Ви уведомим без забавяне и най-късно в срок от един месец от получаване на искането, за: причините да не предприемем действия, за възможността да подадете жалба до надзорен орган (надзорният орган по защита на личните данни в България е Комисията за защита на личните данни, с адрес бул. „Цветан Лазаров“ № 2, гр. София, п. код 1592), и да потърсите защита по съдебен ред.
ВАЖНО:
(1) Когато някой гражданин отправя към нас искания, които са явно неоснователни или прекомерни, по-специално поради своята повторяемост, ние имаме правото или:
а) да наложим разумна такса, като вземем предвид административните разходи за предоставяне на информацията или комуникацията или предприемането на исканите действия, или
б) да откажем да предприемем действия по искането.
(2) Когато имаме основателни опасения във връзка със самоличността на физическото лице, което подава искането до нас, можем да поискаме предоставянето на допълнителна информация, необходима за потвърждаване на самоличността на субекта на данните. Ако не получим такава информация и не сме в състояние да идентифицираме субекта на данните, можем да откажем да предприемем действия въз основа на отправено до нас искане за упражняване на някое от посочените в този документ права.
НАШИТЕ КОНТАКТИ
Администратор на личните данни „АКРЕА ИНС“ ЕООД е застрахователен брокер, със седалище и адрес на управление гр. София, п.к. 1619, ул. „Сребриста липа“ № 16А, телефон (089)2222990, https://akreains.com,
Длъжностно лице по защита на личните данни (Data Protection Officer) е „АКРЕА ИНС“ ЕООД, застрахователен брокер, със седалище и адрес на управление гр. София, п.к. 1619, ул. „Сребриста липа“ № 16А, телефон (089)2222990, https://akreains.com.
Моля, отправяйте всички въпроси, коментари или искания във връзка с тази ПОЛИТИКА ЗА ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ ДА УЕБСАЙТА WWW.ZASTRA.BG (GDPR) на посочения адрес по-горе или на имейл data.protection.officer@zastra.bg.